Acest post a fost initial publicat in lb. engleza pe blogul www.royalromania.wordpress.com de istorie a regalitatii.

La Multi Ani fericiti pentru MS Regele Mihai, 25 octombrie 2010!

MS Regele Mihai celebreaza astazi aniversarea a 89 ani de viata! Majestatea Sa este un exemplu de urmat pentru toti romanii pentru inalta sa tinuta morala si demnitate in fata adversitatilor fara numar suferite de-a lungul vietii sale, un monarch si o fiinta umana care va fi mereu respectata de generatiile care vor veni! In munca mea de istoric, am citit o multitudine de carti si articole despre MS Regele Mihai si de asemenea am cercetat nenumarate materiale de arhiva din perioada interbelica, anii dramatici ai razboiului si perioada postbelica. Ca un numitor comun al acestor documente este atitudinea demna, compasiunea, cautarea continua a dreptatii si marile sacrificii indurate de Majestatea Sa. Memoria Regelui Mihai si faptele lui exemplare au fost mereu in jurul meu pe cand am crescut in Romania comunista, in timpul lungului si greului sau exil. Lumina memoriei sale a fost pastrata intotdeauna aprinsa de bunicii nostri, dintre care multi si-au servit cu mandrie tara sub domnia Suveranului nostru si au cele mai dragi amintiri despre dansul. Imi amintesc cu prospetime cum bunicul meu, care a fost in timpul razboiului un membru al Fortelor Aeriene Regale Romane, vorbea in fiecare zi despre Majestatea Sa, despre caracterul dansului, despre libertatea si prosperitatea pe care tara contempla sa o infaptuiasca sub domnia sa in timpul pacii ce va urma razboiului, care tragic nu s-au mai infaptuit. Fiecare amintire a bunicului meu se referea in timp la „inainte de razboi”, „in timpul razboiului” sau „dupa razboi”. In toate aceste relatari, Regele Mihai al Romaniei era o figura centrala. Mesajele Majestatii Sale de Anul Nou la Radio Europa Libera sau Vocea Americii erau intotdeauna cu nerabdare asteptate de familia mea si constituiau evenimentul cel mai important al anului pentru nenumarati romani in timpul lungilor si greilor ani ai dictaturii comuniste. Exemplul MS Regele Mihai este si mai relevant in zilele noastre, in timpul haoticei tranzitii postcomuniste, cand rapacitatea, dorinta de imbogatire rapida si desconsiderarea aproapelui afecteaza in mod grav largi parti ale comunitatilor romanesti.

Pentru a sarbatori acest mare eveniment pentru noi, astazi este organizat un concert de caritate la „Ateneul Roman” in Bucuresti la 6pm.

Diana Mandache

Lasă un răspuns

