Constantin I. Karadja, Manual diplomatic și consular, editori Stelian Obiziuc și Ottmar Trașcă, editura Argonaut, 28 ianuarie 2014. Cartea a fost publicată sub egida Ministerului Afacerilor Externe și Academiei Române – Institutul de istorie ‘George Barițiu’ din Cluj, iar efortul editorilor de a restitui un document important pentru istoriografia diplomatiei este de felicitat. Manuscrisul donat Academiei Române are înscris de către Prințul-Diplomat:Spre doctrina românească a Dreptului internațional, dăruit Academiei Române pentru păstrare în secția Manuscriselor din partea autorului Constantin I. Karadja 12/7/1946′.

Manuscrisul este structurat în 10 capitole:
 
  • Capitolul I   – Documentaţia generală;
  • Capitolul II – Legea naţionalităţii, acte de călătorie, identitate, repatriere şi
  • chestiuni privind siguranţa statului;
  • Capitolul III –  Acte de notariat, contencios, etc. Chestiuni de drept internaţional. Acte de stare civilă, succesiuni;
  • Capitolul IV – Chestiuni militare şi maritime;
  • Capitolul V –  Contabilitatea (taxe);
  • Capitolul VI – Chestiuni administrative, atribuţii, îndatoriri şi personalul legaţiunilor şi consulatelor;
  • Capitolul VII – Diverse;
  • Capitolul VIII – Protocol;
  • Capitolul IX – Chestiuni economice şi financiare;
  • Capitolul X – Presa şi propaganda.
4 gânduri despre „Lecturi recomandate: Constantin Karadja, Manual diplomatic si consular

  1. va felicit pentru prelegrea de miercuri atat pe dvs , cat si pe sotul dvs…. v-ati gandit sa cautati urmele Reginei noastre si pe insula Wight, la villa Osbourne…? ..eu am facut-o… cu stima. florin puchiu.

    1. Buna seara, Multumesc mult pentru mesaj. Am fost si la Osborne, de altfel pe facebook am chiar acum postata o imagine cover. Nu stiu daca stiti, dar noi am locuit in Marea Britanie, eu 7-8 ani, iar sotul meu a stat aproape 20 de ani. Toate bune, Diana Mandache

  2. Diana, mulțumesc pentru recomandare. Un lucru important, unde aceasta poate fi găsită? Am întrebat pe la librării, m-am uitat și pe internet se pare că e inaccesibilă și rămîne în mare parte necunoscută publicului din domeniu. Sunt de cîteva zile la București, sper s-o găsesc așa că dacă apare vreo sugestie voi fi numai bucuros. Merci

Lasă un răspuns

